Laatste update: 17-03-2025

Algemene Voorwaarden

RepliKate B.V.
KvK: 94620423
E-mail: info@replikate.nl
Website: https://replikate.nl

Artikel 1 - Definities

  1. RepliKate: RepliKate B.V., gevestigd te Herveld, KvK-nummer 94620423.

  2. Klant: degene met wie RepliKate een overeenkomst is aangegaan.

  3. Partijen: RepliKate en Klant samen.

Artikel 2 - Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens RepliKate.

  2. RepliKate en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

  3. RepliKate en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 Artikel 3 - Prijzen

  1. RepliKate hanteert prijzen in euro’s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  2. RepliKate mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

  3. RepliKate en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.

  4. RepliKate mag de prijzen jaarlijks aanpassen.

  5. RepliKate zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn

  1. De Klant moet een betaling binnen 1 maand na het ontvangen van de factuur hebben voldaan.

  2. De betalingstermijnen die RepliKate hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat RepliKate aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

  3. RepliKate mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 5 - Gevolgen te late betaling 

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag RepliKate de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan RepliKate.

  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag RepliKate zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van RepliKate op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door RepliKate, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 6 - Opschortingsrecht

  1. De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 7 - Verrekening

  1. De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan RepliKate te verrekenen met een vordering op RepliKate. 

Artikel 8 - Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

    • zaken van RepliKate die bij de Klant aanwezig zijn

    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

  1. De Klant geeft op eerste verzoek van RepliKate de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 9 - Garantie

  1. Wanneer de Klant en RepliKate een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor RepliKate enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 10 - Uitvoering van de overeenkomst 

  1. RepliKate voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.

  2. RepliKate mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.

  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.

  4. De Klant moet ervoor zorgen dat RepliKate op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

  5. Zorgt de Klant er niet voor dat RepliKate tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 11 - Informatieverstrekking door de Klant 

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan RepliKate.

  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert RepliKate de betreffende bescheiden.

  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door RepliKate redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 12 - Duur overeenkomst dienst 

  1. De overeenkomst tussen RepliKate en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.

  2. Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.

Artikel 13 - Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd 

  1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.

Artikel 14 - Intellectueel eigendom 

  1. RepliKate behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.

  2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van RepliKate aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

Artikel 15 - Boetebeding

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan RepliKate voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.

  2. De hoogte van de boete van hetgeen bepaald  in lid 1 is: € 50.000

  3. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.

  4. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.

  5. RepliKate mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

Artikel 16 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart RepliKate tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door RepliKate geleverde producten en/of diensten.

Artikel 17 - Externe platformen

  1. De diensten van RepliKate kunnen worden gebruikt in combinatie met externe platforms zoals LinkedIn. De Klant erkent en accepteert dat dergelijke platforms hun eigen gebruiksvoorwaarden, beleidsregels en technische beperkingen hanteren, waarop RepliKate geen invloed heeft.

  2. Indien een platform, zoals LinkedIn, wijzigingen doorvoert in zijn gebruiksvoorwaarden, technische configuraties of beleid, waardoor de automatisering niet meer functioneert of beperkt wordt, kan RepliKate hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

  3. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om ervoor te zorgen dat het gebruik van de diensten van RepliKate in overeenstemming is met de voorwaarden en richtlijnen van externe platforms.

Artikel 18 - Klachten

  1. De Klant moet een door RepliKate geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Voldoet een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant RepliKate daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.

  3. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat RepliKate hierop gepast kan reageren.

  4. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en RepliKate.

  5. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat RepliKate andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 19 - Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan RepliKate.

  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling RepliKate ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 20 - Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer RepliKate een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 

Artikel 21 - Aansprakelijkheid RepliKate

  1. RepliKate is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  2. Wanneer RepliKate aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.

  3. RepliKate is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

  4. Wanneer RepliKate aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

Artikel 22 - Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van RepliKate vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 23 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer RepliKate toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.

  2. Is de nakoming van de verplichtingen door RepliKate nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat RepliKate in verzuim is.

  3. RepliKate mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer RepliKate kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 24 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van RepliKate door de Klant niet aan RepliKate kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 

  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    - computer­virussen
    - stakingen
    - overheidsmaatregelen
    - vervoersproblemen
    - slechte weersomstandigheden
    - werkonderbrekingen

  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor RepliKate 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat RepliKate kan nakomen.

  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als RepliKate de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.

  5. RepliKate hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer RepliKate hiervan voordeel heeft. 

Artikel 25 - Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en RepliKate de overeenkomst aanpassen.

Artikel 26 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. RepliKate mag deze algemene voorwaarden wijzigen.

  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag RepliKate altijd doorvoeren.

  3. Ingrijpende wijzigingen zal RepliKate zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

Artikel 27 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met RepliKate aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van RepliKate.

  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 28 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.

  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat RepliKate bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 29 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en RepliKate is Nederlands recht van toepassing.

  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van RepliKate is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en RepliKate, tenzij de wet iets anders bepaalt.